.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نظر احمدی‌مقدم درباره وضعیت سفید

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مراسم قدردانی از تلاشگران رسانه ملی، فیلم و مستند هفته نیروی انتظامی درباره سریال‌های وضعیت سفید، مرد هزارچهره و فیلم سینمایی کتاب قانون اظهار نظر کرد.

به گزارش فارس، مراسم قدردانی از تلاشگران رسانه ملی، فیلم و مستند هفته نیروی انتظامی شب گذشته با حضور سردار اسماعیل احمدی مقدم (فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) برگزار شد.

سردار احمدی مقدم نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: در گذشته تلاش زیادی می‌کردیم و با صرف هزینه‌های بسیار اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های میدانی می‌کردیم، اما به این نتیجه رسیدیم که با صرف هزینه‌های کمتری در رسانه ملی می‌توانیم اثرگذاری بیشتری داشته باشیم، استفاده از ظرفیت رسانه‌ها خصوصا رسانه ملی برای ما بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: امروز افکار عمومی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مردم همان‌طور که فکر می‌کنند زندگی می‌کنند نه آن طور که ما می‌خواهیم. مثلا سریال وضعیت سفید دوران جنگ را برای ما تصویر می‌کند و میزان پیشرفت جامعه از آن زمان تا امروز را برای ما قیاس می‌کند.

احمدی مقدم تصریح کرد: در آثاری که تولید می‌شوند باید جامعه ایران را همان‌طور که هست منعکس کنیم، نه خیلی بالا و نه خیلی پایین. یک بار ما را دعوت کردند تا فیلم کتاب قانون را ببینیم، فیلم خنده‌دار و شادی بود اما فکر کنید که آن را به زبان‌های خارجی ترجمه می‌کنند و مخاطبان خارجی ما فکر می‌کنند که ایرانی‌ها افرادی شارلاتان، حقه‌باز و دروغگو هستند. رسانه‌هایی برای جهانی‌سازی و کنترل افکار عمومی ساختتد و امروز می‌بینیم که کنترل این رسانه‌ها هم از دستشان در رفته است.
وی افزود: ما باید آنچه که می‌سازیم برای مخاطبانمان باورپذیر باشد، اوایل پخش سریال سقوط آزاد برخی خبرنگاران به ما گفتند که چه پلیس بداخلاقی به تصویر کشیده شده است، من هم گفتم ما مثل پلیس کبرا ۱۱ «نیست در جهان» نیستیم. گفتند نه، پلیس‌های ما بهتر هستند. یا مثلا سریال مرد هزارچهره را دیدید. یک طرف چهره‌ای رئوف از پلیس را نشان داد که به خاطر مهربانی بیش از حدش امنیت همه محل به هم ریخت و در چهره‌ای دیگر، وقتی مقتدر شد، همه چیز سر جای خود قرار گرفت. نهاد مردم اقتدار را بهتر می‌پسندند البته ما هر دو را می‌پسندیم. مردم در نهادشان از اقتدار خوششان می‌آید.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه عنوان داشت: ما باید در آثارمان واقعیات پلیس را نشان بدهیم. البته تصویر پلیس بهتر، بهتر است. چون توقعات را از پلیس بالا می‌برد. تصویر یک پلیس شلخته در ذهن‌ها می‌ماند، همان‌طور که تصویر یک پلیس مرتب در ذهن‌ها می‌ماند.
وی با بیان اینکه صداوسیما حق خود را نسبت به نیروی انتظامی ادا کرده است، گفت: ما کار تجاری انجام نمی‌دهیم. امنیت متعلق به همه است و اگر باشد، اقتصاد رشد می‌کند و خانواده‌ها در آرامش هستند. ما در این حوزه تازه‌کار هستیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که تهدیدات و نبردها امروز فرهنگی است و ما نیز باید از ابزار خودش استفاده کنیم. احمدی مقدم با بیان اینکه امیدوارم بتوانیم برای مناسبت‌های دیگر نظیر نوروز و هفته نیروی انتظامی آثار خوبی داشته باشیم، گفت: برخی در آثارشان مسائل اجتماعی را مطرح می‌کنند، ما باید ببینیم که چه طرح اجتماعی را مطرح می‌کنند و چه راه حلی را ارائه می‌دهند. برخی از این آثار فقط مسائل و مشکلات اجتماعی را طرح می‌کنند و از بیان راه حل طفره می‌روند که این مساله سیاه‌نمایی است.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم سردار کارگر (معاونت اجتماعی ناجا) ضمن ارائه آماری از همکاری صداوسیما با نیروی انتظامی گفت: در هفته نیروی انتظامی ۴۷ مصاحبه و برنامه زنده تلویزیونی و ۱۴۵ برنامه زنده و مستقیم از شبکه‌های مختلف رادیو از جمله همکاری‌های ما با رسانه ملی بوده است.

بنا بر این گزارش، در بخش دیگری از مراسم، دارابی (معاون سیما) نیز در سخنانی ضمن تشکر از خدمات و زحمات نیروی انتظامی در طول سال گفت: نیروی انتظامی یگانه نیرویی است که در همه حوزه‌ها و در تمام آناتی که زندگی می‌کنیم، مراقب ماست و امنیت ما را تامین می‌کند.
وی ادامه داد: ما باید در آثار نمایشی خود چهره مهربان، محبوب و باصلابتی از این عزیزان ارائه دهیم. نیروی انتظامی مظهر صلابت ، مهربانی و عطوفت در نظام تلقی می‌شود و اگر ما بتوانیم این ویژگی‌ها را به خوبی به نمایش درآوریم، می‌تواند گوشه‌ای از زحمات‌ آنها را نشان بدهد.

در بخش دیگری از این مراسم، صوفی (معاون صدا) نیز طی سخنانی تصریح کرد: جامعه سالم، پویا و رشدیافته محصول امنیت است و امنیت زمینه دوام و قوام و رونق در کشور می‌شود. پس از انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر در سایه تلاش، کوشش، ایثار و از خودگذشتگی دست‌اندرکاران نیروی انتظامی، علی‌رغم تمام تلاش‌های دشمنان ما شاهد امنیت پایدار و باثبات در کشور هستیم.
وی ادامه داد: اگر چنانچه رسانه ملی فعالیت‌هایی در جهت انعکاس اقدامات نیروی انتظامی انجام می‌دهد به این دلیل است که در ایجاد امنیت سهم داشته باشد و امیدوارم به گونه‌ای عمل کرده باشیم که باعث رضایتمندی دوستانمان در نیروی انتظامی شده باشد.

همچنین حبیب‌الله کاسه‌ساز تهیه کننده نیز در این مراسم گفت: سریال سقوط آزاد خیلی با عجله و شتاب ساخته شد. وقتی آقای کارگر گفتند که باید این کار را بسازیم، گفتم که زمان کمی در اختیار داریم و کار سختی است اما با توجه به حمایت‌های صورت‌گرفته تلاش کردیم تا با سرعت گروه را بچینیم و همکاری نعل به نعل ما با آقای منتظرالمهدی نتیجه کار را بسیار رضایت‌بخش کرد.
وی ادامه داد: این کار با سرعتی که انجام شد، نقاط ضعف و نقاط قوتی داشت و از نادر سریال‌هایی بود که پس از پخش قسمت دوم جنجال برانگیز شد و مخاطبان پیگیر آن بودند. تلاش گروه هم این بود که اول سریال را در ۸ قسمت بسازیم اما بعد تصمیم گرفت هشد که سریال در ۷ قسمت ساخته شود.
وی ضمن قدردانی از مدیر شبکه یک عنوان داشت: ما مجموعا در ۷۰ روز کار را ساختیم و در تولید سریال نیروی انتظامی همکاری بسیار خوبی با ما داشت.

علیرضا امینی کارگردان سریال نیز در سخنانی توضیح داد: علی‌رغم فشارهای بالا تلاش کردیم تا سریال را برسانیم و خوشبختانه بازتاب آن در داخل و خارج از کشور بسیار خوب بود. اگر هم کم و کسری در سریال وجود داشت بگذارید به حساب کمبود زمان.

در بخش دیگری از مراسم پوریا پورسرخ گفت: خوشحالم که در ۷ قسمت کار به خوبی دیده شد. گروه یک دست تولید و پشتیبانی بزرگ‌ترها باعث شد که برای حضور در این سریال سرمان را بالا بگیریم.
وی ادامه داد: من این سریال را خیلی دوست داشتم و معتقدم تنها چیزی که می‌توانست کار را بهتر کند، زمان بیشتر بود و فکر می‌کنم ما با تولید این سریال در ۴۵ روز غیرممکن را ممکن کردیم.

همچنین روناک یونسی نیز طی سخنانی تصریح کرد: وقتی که سریال پخش شد، بازیگران به خوبی دیده شدند ولی خیلی‌ها هم بودند که در پشت صحنه زحمت بسیاری کشیدند و من اینجا از همه عوامل پشت صحنه سریال تشکر می‌کنم.

در این مراسم سردار بهمن کارگر (معاون اجتماعی ناجا)، علی دارابی (معاون سیما)، محمدحسین صوفی (معاون صدا)، مهدی فرجی (مدیر شبکه یک سیما)، علی بخشی‌زاده (مدیر شبکه دو سیما)، علی اصغر پورمحمدی (مدیر شبکه سه سیما)، مسعود احمدی افزادی (مدیر شبکه تهران)، مجید رجبی معمار (مدیر شبکه جهانی جام جم)، اردشیر زابلی‌زاده (مدیر شبکه خبر)، فاطمی (معاون طرح و برنامه سیما)، مهدی شیخ محمدی (مدیر رادیو ایران)، محمد جهانی (مدیر رادیو تهران)، کامران کاظم‌زاده (مدیر رادیو فرهنگ)، به‌فر (مدیر رادیو سلامت)، مهدی دهقان نیری(مدیر رادیو نمایش)، بهنام احمدپور مبارکه (مدیر رادیو جوان)، نسرین آبروانی (مدیر رادیو پیام)، عباس اکبری (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک)، فغان (مدیر گروه اجتماعی شبکه یک)، اشناب (مدیر گروه اجتماعی شبکه دو)، سعید منتظرالمهدی (رئیس اداره سینمایی ناجا)، حبیب الله کاسه‌ساز (تهیه‌کننده سریال سقوط آزاد)، علیرضا امینی(کارگردان سریال سقوط آزاد)، پوریا پورسرخ(بازیگر سریال سقوط آزاد)، روناک یونسی(بازیگر سریال سقوط آزاد) و جمعی از عوامل این سریال تلویزیونی که در هفته نیروی انتظامی از شبکه یک سیما پخش شد نیز حضور داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.371 seconds.